HAKKARİ İZLENİMLERİ

Hakkari

20.12.2003 03:52:28

Hakkari yolu çok esaslı! Hoşap kalesi’nin çevresi bozulmuş ama kendisi hala çekici. Başkale’den sonra azgın Zap suyu başlıyor. Derin ve dik kanyonlar başlıyor. Cilo Dağlarının ürkütücü güzelliği başlıyor... Hakkari’de otele yerleşince aklıma şöyle bir şey geliyor. Bu ülkede acil olarak “güler yüz kursları” açacaksın ve öncelikle bu memlekette ne kadar otelci varsa, onları zorla bu kursa sokacaksın! (WebMaster: Aslında Hakkari insanı güleryüzlü ve yabancıya karşı saygılıdır. Sanırım Faruk Beye münasebetsizin biri denk gelmiş)

Hakkari’den sonra yolumuz Şırnak’a. Çukurca’dan sonra yolculuk Irak sınırlarında sürüyor. Sarp geçitleri aşarken, çığ ve heyelan kalıntılarının içinden geçiyoruz. Dayanamayıp bir yerde anı fotografı çekerken bir asker tarafından uyarılıyoruz. Çekim yapmak yasak!. Zaten her beş kilometrede bir kontroldeyiz. Sonraki kontrollerde filmlerimize el konmak isteniyor (Ne demişler, fotografçıyı öldüreceğine filmlerini iste!). Tabi başımızdan aşağı kaynar sular.

Zor kurtulup devam ediyoruz. Şırnak’a doğru Cudi Dağlarını görüyoruz. Dağlar çok güzel ama korkudan çekim yapamıyoruz ki! Yolda bir köy düğünü ile karşılaşıyoruz. Abartmak gibi olmasın binlerce kişi bütün bir caddeyi kapatıp tek parça halay çekiyorlar. Bayanlar rengarenk, allı pullu giysileriyle. Bu kadar büyük oyun sahnesini ilk kez görüyorum. Artık kendimize çekim yapmanın yasak olduğunu anlatamıyoruz ve dalıyoruz kalabalığın içine.

Not: Van ve çevresine yapacağınız geziler için Fatih Sönmez’le iletişim kurmanızı öneririm. Yörede fotograf rehberliği konusunda uzman. Teli: 532 671 23 48 (Bir terslik yaparsa benim adımı verin!)